e-könyv

A Hosszú Farok elv

Az e-könyvek, sőt az egész internetes világ alapvető gazdasági törvényszerűsége az un.”hosszú farok” elv. A széles választékot nyújtó, ismert portálok forgalmának döntő része az alacsony eladási számmal rendelkező egyedi érdeklődéseket kielégítő termékekből (nem sikertermékekből) keletkezik.

A Hosszú Farok gazdasági törvényeSzemmel is látható, hogy az összbevétellel kapcsolatba hozható  görbe alatti terület a végtelenbe csökkenő piros színnel jelzett részen magasabb, mint a zöld és sárga részen.  Természetesen a megfigyeléseken alapuló fenti összefüggés árat nem tartalmaz, de belátható, hogy

  • ha minden termék ára azonos lenne, akkor a piros terület bevétele a nagyobb,
  • még akkor is így lenne, ha a sikertermékek átlagára kevéssel magasabb, mint az átlagos árszint – a termékszám végtelenbe tartó növekedése miatt.

Ez az összefüggés az e-könyvekre is igaz. Nincs szükség a hagyományos értelemben kiadóra és nyomdára, azonban továbbra is szükségesek a kiadói (tipográfiai, szerkesztési stb.)  ismeretek, és különösen fontos az informatikai tudás. Nem korlátozza a választékot egy térségben a bolti polcterület, a növekvő papírköltség, a nyomási minimum.

Ezzel szemben szükség van az elektronikus könyvkiadó választékának állandó bővítésére, a kínálatot biztosító portál ismeretségének növelésére. Egy egészen másfajta vásárlói – fogyasztói és szerzői kapcsolatrendszerre az elektronikus könyvkiadó részéről. Ez az újfajta viszonyrendszer sokkal jobban alapulhat a kölcsönösségen, a felek egymás felé nyújtott szolgáltatásain, mint a hagyományos könyvkiadásnál. Az elektronikus könyvkiadás más üzleti modellel működik, mint a hagyományos.

Erről bővebben olvashat az alábbi linkeken:

A könyvek csoportosítása                       A könyvek előállítási költségei

A könyvek árai

 A legjobb e-könyvvel foglalkozó oldalak

könyvkonnektor                            multimediaplaza                 ekönyvolvasó blog 

Book&Walk blog Rolandtól

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.